Współpraca z influencerami – na czym polega i dlaczego warto powierzyć ją profesjonalnej agencji content marketingu?

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem współpracy z influencerami? Wiele osób decyduje się na ten krok w celu zareklamowania produktów i usług, które dopiero wchodzą na rynek. Większość z nich nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, jak wygląda taka współpraca i czego należy się wystrzegać. Tego typu działania dobrze jest powierzyć profesjonalnej agencji content marketingu. 

Czy warto współpracować z influencerami? Jasne, że tak!

Influencer marketing to jedno z najpopularniejszych obecnie narzędzi marketingowych. Współpraca z twórcami internetowymi to doskonała opcja zarówno do zareklamowania nowych produktów, jak i wzmocnienia pozycji istniejącej już marki. Największym atutem tego typu działań jest ich skuteczność w dotarciu do pożądanej grupy docelowej klientów.

Jak wygląda współpraca?

Współpraca z influencerami może przebiegać na wiele różnych sposobów – może odbyć się jednorazowo lub trwać przez dłuższy czas. Wiele firm zatrudnia influencerów do całych kampanii, tworząc przy tym spójny i jednolity wizerunek marki. Uważa się jednak, że najkorzystniejsza forma współpracy obejmuje działania długofalowe.

Decydując się na zastosowanie influencer marketingu, należy pamiętać, że taka współpraca ma wiele aspektów. Zdarza się, że jedna osoba nie do końca zdaje sobie sprawę, jak wiele działań należy wykonać, by pozyskać influencerów do współpracy, a potem zapewnić obopólne korzyści. Najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się po pomoc do profesjonalnej agencji influencerów.

Jak zacząć?

Zanim zdecydujesz o zatrudnieniu influencerów, musisz zastanowić się, jakie cele chcesz osiągnąć. Drugim krokiem powinien być szeroko zakrojony research. Znalezienie idealnej osoby do współpracy wcale nie jest takie łatwe, jak się wydaje!

Przysłowiowe schody zaczynają się już na etapie podpisania umowy. Różnego rodzaju kruczki prawne, a często także różne wyobrażenie o formie współpracy niejednego marketingowca przyprawiły już o ból głowy.

Agencja influencerów – poznaj wszystkie zalety tego rozwiązania!

Skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji content marketingu i zarazem agencji influencerów to doskonale rozwiązanie dla osób, które z jednej strony nie chcą przepalać budżetu, z drugiej zaś – pragną zdjąć ze swoich barków odpowiedzialność dotyczącą poszczególnych etapów współpracy z influencerami.

Odpowiednio wybrana agencja influencerów zajmie się kompleksową realizacją kampanii marketingowych i edukacyjnych. Lista zadań, które wykonają za ciebie profesjonaliści, jest jednak znacznie dłuższa. Specjaliści w dziedzinie influencer marketingu:

  • dostarczą kreatywne pomysły,
  • wykonają solidny research,
  • zajmą się płatną promocją postów i dotarciem do jeszcze większej liczny odbiorców, a także przygotują szczegółowy raport dotyczący osiągniętych efektów.

Jak wygląda współpraca z agencją content marketingu?

Profesjonalna agencja marketingowa w pierwszej kolejności poprosi cię o zdefiniowanie potrzeb. Przed rozmową warto zastanowić się nad tym, jaki cel chcesz osiągnąć, zatrudniając influencerów, jaka jest docelowa grupa odbiorców produktu/usługi i najważniejsze – jaki budżet jesteś w stanie przeznaczyć na tego typu działania.

Na tej podstawie specjaliści przygotują spójną wielokanałową komunikację, stworzą indywidualną strategię działania, a także wybiorą influencerów, których udział w kampanii przyniesie najlepsze efekty.