Ile czasu zajmuje wypromowanie bloga?

Wiele osób zakłada bloga z myślą o zarabianiu na nim, jednak wiele też osób popełnia błąd złego lub całkowitego zaniechania promowania bloga. Treści na blogu są bardzo ważne, muszą być ciekawe i przyciągające, jednak żadna nawet najlepsza treść nie obroni się sama, ludzie muszą o niej wiedzieć, dlatego tak ważne jest promowanie swojego bloga. Nie wystarczy wrzucić tekstu i oczekiwać na miliony wejść, blogowi trzeba pomóc, a wiele osób o tym zapomina. Innym błędem jest brak cierpliwości i porzucenie bloga, który nie spełnił oczekiwań.

Promowanie nie oznacza, że efekty przyjdą od razu, oczywiście może się to zdarzyć, jakiś efekt domina i na blogu pojawi się nagle tysiące użytkowników dziennie, albo więcej, lecz są to sytuacje wyjątkowe, a nie codzienność. Wielu ludzi porzuca bloga, ponieważ mimo swojej ciężkiej pracy nie widzi żadnych efektów, co może być błędem. Blog potrzebuje czasu, aby stać się popularny, bardziej widoczny w przeglądarce, a nawet żeby przekonać do siebie ludzi. Jak ktoś ma szczęście może to trwać zaledwie miesiąc, dwa, albo trzy miesiące, jednak zazwyczaj na pierwsze efekty trzeba poczekać nawet pół roku, albo rok, a to dla wielu ludzi zbyt dużo i stąd tyle porzuconych blogów. Prowadzenie bloga, zarabianie na nim to ciężka praca dla cierpliwych, blogi zaczynają często zarabiać dopiero po pewnym czasie, jak wspomniałem pół roku, albo nawet rok, a wcześniej często zdarza się, że trzeba do nich dokładać z własnej kieszeni.

Oczywiście nigdy nie ma gwarancji sukcesu, ale trzeba być cierpliwym i nie zniechęcać się jeśli blog na początku mimo ciężkiej pracy daje słabe efekty, ponieważ wypromowanie bloga zajmuje trochę czasu. Najlepiej dać sobie około pół roku, a nawet rok i dopiero po tym czasie gdy nie będzie widać efektów zastanowić się czy blog jest dobrze prowadzony i promowany i czy dalsze jego prowadzenie ma sens, wcześniej jakieś nerwowe ruchy nie są wskazane. Niestety, ale miesiąc, dwa, czy trzy to dla bloga bardzo niewiele i ciężko w tym czasie oczekiwać większych efektów.